Uppdaterad StreetView i QGIS

Geosupportsystem

Ett av mina favoritplugin för QGIS är Geogears Go2StreetView (länk). Detta har nu uppdaterats till version 6.0 och då har det tillkommit lite nyheter.

Skärmbild från 2015-04-04 08:44:30Samstämmigheten mellan StreetView och karta är nu bättre, men det jag tycker är häftigast är att det nu går att visa punkter från ett lager i QGIS inne i StreetView!

Det går att skräddarsy ikoner och infoboxar för dessa punkter också. Dessutom så kan man begränsa hur många punkter som skall tas med baserat på hur långt från den aktuella platsen de befinner sig, vilket man bör göra för att minska risken för krascher.

Tyvärr så är det samma problem som tidigare med svenska tecken. Så fort man använder dessa så blir det Pythonfel, i alla fall i min installation. Jag har inte hunnit reda ut vad i problemet ligger, eller vad du kan göra för att undvika det, men när jag testar “internationella”…

View original post 197 more words

One comment

  1. Pingback: Наземное фотограмметрическое картирование объектов с помощью Google StreetView, QGis и модуля go2streetview | город Шахты

Leave a Reply

